A Hammerdrin Pala
A paladin egy másik, igen sokféleképpen fejleszthető karakter, ebből az egyik, a hammeres paladin, ami kicsit nehézkesen játszható, de messze a leghatékonyabb és legtömegpusztítóbb az összes karakterkaszt közül. Szerintem érdemes nem első karakternek venni, hogy felszerelésből és játéktapasztalatból legyen egy kis hátterünk.
A statpontok elosztása ami kell az STR, a többi mind VIT, hogy minél több legyen a life.
A skillpontok elosztása:
Vigor 20 Blessed Aim 20 Concentration 20 Blessed Hammer 20 Holy Shield 10 Meditation 1 Redemption 1 Charge 1 Smite 1 Charge 1 Prayer 1 Cleansing 1 Defiance 1 Might 1 Holy Bolt 1
A skillek, amiket érdemes funkcióbillentyűre tenni, az a Blessed Hammer, Holy Shield, Charge, Meditation, Redemption, Salvation, Concentration, Cleansing.
Blessed Hammer, ami az egyetlen támadóskillünk, amire nincs immunitás, hatalmasat sebez és agyonvág mindent ami elénk kerül, csak a hammerspirálra kell figyelni. Concentration, az aura, amit a hammer mellé viselünk, azért, mert rettenetesen növeli a sebzését a hammernek és a csapattársainknak egyaránt. Holy Shield adjunk azért a védelmünkre is, ami a sok allskill miatt nagyon növeli a DEF értékünk. Meditation, a manafogytával használatos skill, gyors manatöltődést biztosít. Redemption, a leölt ellenség hullájának végső hasznosítása a mi javunkra, úgy hogy mind a life, mind a mana töltődik. Charge, a nekifutok és ráverek skill, nagyon jól jön, ha nincs teleportunk. Cleansing, ügyesen letakarítja a mérget, ami sokszor zavaró lehet, persze nem biztos, hogy nekünk.
Játék a Hammerdrinnel
A kezdet kezdetén, sokkal nehezebb ezzel a karakterrel játszani, mint a későbbiekben, ugyanis a hammer lvl18-as skill, és addig el kell jutni, mert minden erőssítő skill is lvl18 követelménnyel rendelkezik. Ezért támaszkodjunk nyugodtan játékostársaink segítségére. Nyugodtan, ugyanis nekünk csak az elején kell segítség, de aztán sohasem. Amire törekedni kell a játék folyamán, hogy sok legyen az allskill, a resist, a life, a többit a hammer megoldja. Amíg pedig nincs hammerünk, a Might, Smite, Charge skillek azért segítenek. Mivel lvl18-ig csak kevés skillpontot költünk, lesz elég egyszerre fejleszteni a hammeres skilleket. Az első a Blessed Hammer és a Concentration legyen, a többit érzés szerint. A normál játékban az elején mint mondtam, ha nincs jó csapatunk, akkor egy kis elkeseredés lehet úrrá rajtunk, mert nem tudunk rendesen haladni, de mire lesz jó hammerünk, addigra lehetnek olyan tárgyaink, amik megkönnyítik a dolgunkat. A spirit szinte paladin rw, mert a paladin az egyetlen karakter, ami tud alacsony szinten is spirit pajzsot viselni, ugyanis csak a paladin shieldek 4 socketidesek, amit alacsony szinten használhatunk.
Helm - Preasant Crown, Lore Weapon - Spirit Shield - Spirit Armor - Stealth Gloves - Magefist Boots - Tearhaunch Belt - Nightsmoke Amulet - Skilles
Mire idáig eljutunk, addigra nemigen lesz különbség a boss és a normál monsták között, általában akkor vesszük őket észre, amikor haláluk valamilyen effektet ad. Ez vonatkozik minden nehézségi fokozatra!
Teljesen fölösleges a nehézségi fokozatokat tárgyalni külön-külön, mert a játék jó helyezkedésből és kalapácsdobálásból áll. Ami nem ilyen drasztikus azért, mert kombózgatunk a Meditation és Redemption skillekkel, vagy keresünk a Chargeal, esetleg a csapat mérgezéssel kapcsolatos problémáit orvosoljuk. A Blessed Hammer nem a legegyszerűbb támadó skillek egyike, azt meg kell tanulni használni. Addig nincs gond, amíg csapatostul támadnak a szörnyek, mert még hellen is csak az actbossok tudnak a hammerspirál közepéhez férkőzni, ha meg ott vannak, akkor szinte azonnal elhalnak. Viszont akkor van gond, ha egyedül marad a túlélő fajta. Ha nem ismerjük a hammerünk spirálját, nemigen fogjuk eltalálni, sokszor még akkor sem, ha testközelből dobjuk rá! Na ez az, amit meg kell tanulni, vagy rá kell érezni! A testközelből leadott kalapácsot, jól lehet használni a teleporttal, mikor is az ellenséges monsta közvetlen közelébe telézünk és eldobunk 1-2 hammert. Még hellen is szinte azonnal hullik az ellen. Ha meg nincs telénk, az sem nagy baj, a Charge legalább olyan gyors, csak az mégis gyalog van. De nem gond, ha keresés közben belechargeolunk az ellenbe és elakadunk, csak egyből dobjunk rá hammert, míg tiszta nem lesz az út. Ha még nem érezzük, hogy a hammerek hogyan repülnek, akkor használjuk ki, hogy a monsták célja az, hogy elpusztítsanak bennünket, vagyis késztessük őket helyváltoztatással közeledésre, hogy az útjuk keresztezze a spirált és akkor garantáltan nem ér hozzánk.
A kalapácsokat érdemes úgy dobálni, hogy nem a monstákat célozzuk vele, hanem csak úgy eldobjuk, ezért veszsük csak halálukkor észre a bossokat. Akadhat gondunk a Blessed Hammer és Charge skillekkel, mert szeretik fogyasztani a managömb tartalmát. Ilyen esetekben nyugodtan használjuk a Meditation aurát párhuzamosan és sokat javul a problémánk. Meggyűlhet a bajunk a szűk helyekkel is, ahol nem tudunk kedvünkre helyezkedni és minden monsta hajlamos a túlélésre. Ilyen hely például a Maggot Lair. Az egyetlen igazi veszélyt az olyan bossok okozzák, akik nagyon gyorsak és manaburn képességgel rendelkezik. Ilyenkor nagyon sok hasznát látjuk azoknak a fullrejuknak, amiket felhalmozunk.
A hammeres pala nem olyan karakter, ami igénytelen a tárgyakra. Persze lehet hammerdrin akkor is, ha nincsenek különleges tárgyai karakterünknek, de a legvadorzóbb akkor, ha tényleg jó tárgyakat viselünk.
A tárgyak:
Helm - Shako Armor - Enigma Weapon - HOTO, CTA Shield - Zaka Belt - Arachnid Ring - SOJs Gloves - Magefist Amulet - Mara Boots - Sandy
Ilyen tárgyakkal a sebzés, azaz minden kalapácsunk sebzése jócskán 10k felett is lehet és mi nagyon sokat is képesek vagyunk belőle eldobni. Tényleg mindent letakarít ami az útjába kerül. A hihetetlenül nagy sebzésnek hála, na meg persze a jó felszerelésnek, nagyon jó húzó karakter és nem jön zavarba sehol sem a játékban. Rendkívül kedvelt csapattárs, és nagyon jó csapatjátékos, aki mindenhol képes segíteni, még sokjátékos módban is.
Egy ilyen karakter, nagyon nagy segítség a Torchért folytatott küzdelemben is, ahol csak az überek jelenthetnek problémát, a csicskáik semmiképpen sem.
Egy másik oldalról megközelítve a hammeres paladint, szintén sok jó meglepetést okozhat. Általában az emberek nem tudnak, csak Sorcy, vagy Ama mfer karaktert elképzelni. Nos a hammerdrin is lehet mfer! Sokkal életerősebb és ütőképesebb karakter mint a Sorcy, vagy az Ama.
A tárgyak:
Helm - Shako Armor - Enigma Weapon - HOTO, Blade of Alibaba Shield - Zaka, Rhyme Belt - Arachnid Rings - Nagel Gloves - Chanceguard Amulet - Mara Boots - War Traveler
Charmokkal ez lehet 500 - 600 mf, amivel számíthatunk elite cuccokra, mindemellett a hammer még így is 9 - 10k sebzést produkál. Egy ilyen karakterrel szinte élvezet mfelni. Csak arra kell figyelni, hogy legyen időnk fegyvert váltani!
A hammerdrin kifejezetten jó karakter, az überek segédeinek írtására, de nem árt segítség, magát az übereket agyonvágni.
Ez a karakter, TitanNitrid lvl90 Hammerdrin mfer karakter, aki már rengeteg jó tárgyat talált és mfer cuccban vett részt überirtásban.

Hammerdin
1.Skillek --->Combat skillek<--- 1 Smite 1 Holy bolt 1 Charge 20 Blessed hammer (A Fő támado eszköz) 20 Holy Shield ( kell a védelem mert a hammerel kicsit közel kell menni)
---->Offensive Aurák<---- 1 Might 20 Blessed aim (hammer dmg bonusz) 20 Concentration ( ezt kell használni a hammer mellet)
--->Deffensive Aurák 1 Defiance 1 Prayer 1 Cleansing 1 Meditation 20 Vigor (Hammer dmg bonusz)
Összesen 108 pont.
2. Stat pontok Strenght 150-as legyen Dextery erre csak 30 stat pontot nyomj Vitalyti minden más pont ide jöhet Mana 10 –et érdemes de többet nem
3. felszerelés Helm--- Harlequin Crest, Peasent Crown Fegyver---- Wizard Spike(ugyan azért mint a sorcinál ráadásul mivel nem nyomsz manára igy ez durván megnöveli) Shield---- Mindneképpen egy zaka jo de ha az nincs egy Spirit(tal,thul,ort,amn) se rossz Armor---- Principle(Runaszo) , Guardian Angel, Que Hegan wisdom., Enigma vagy Chains of honor (utolso kettö csak azért van leirva mert ha valakinek futja egy Enire akkor nem kell egy Pl:Guardian angelben császkálni) Belt----Arachnid mesh, vagy valami faster cast rate Bonusz Gloves---- Faster cast rate , life mana potlos nagyon jo szolgálatot tehet Boots---Waterwalk, Sandstorm Trek Amu-----Két vagy egy all sks amu ! Ring---- Raven frost,Dwarf star, Soj . Charmok----- Combat Skillerek, Annihelius
4. Harc modor Ez egy varázslo tehát neki nem a Faster Hit Recovery hanem a Faster Cast Rate kell. Közel mész varázsolsz , mész tovább oda mész egy másik melle varázsolsz ölsz. Cucc nélkül 500-1000 között sebzel . BesaRock (Malifan* paladinja ) Guardian angelel, Spirit Kard , pajzs, Peasent crown , 2 combat skilles amuval (8 combat sk) 5200 körül sebzett 77-esen .Egy Jo felszeelésü hammerdin teljesen kimaxolva(skillekben) akár 10.000 –et is sebezhet.(jo felszereléssel!!!)
GZ a palához!!!

A Smiter Lovag
Venom grip demonhide gloves kesztyű: 1-szer lehet upgrade-elni,+5% Crushing Blow, poison resist +30%,+5%max.poison resist Dwarf star ring gyürű: +40 life,fire absorb 15% Raven frost ring gyürű: cannot be frozen(nem lehet fagyasztani),cold absorb 20%,+150-250 attack rating (találati pontosság) Mara's kaleidoscope amulet nyaklánc:+2 all skill, all resist +20-30 Orphan's call setből: Guillaume's Face Winged Helm sapka: socket,+35% Crushing Blow,15% deadly strike,+15 streng a socketbe um runa.
Inventoryban: All resist charmok, paladin combat és offensive skill charmok. (Ha a skill charmokon van pl. +life az még jobb!)
Játékmenet: Az elején nagyon lassan lehet haladni. Nem látványos játékkal a gyenge ellenfelekhez odalépve azokat egyenkét le lehet ütni. Sok, több játékos által játszott játékban kell részt venni, hogy jobban lehessen kapni az experience pontokat. Normal baal runokat el lehet kezdeni 26-os szinttől, sok-sok játékkal el lehet húzni lvl 50-60-ig, itt már érdemes átmenni nightmare-re. Megint baal runok jönnek és a nightmare questek, lvl 70-ig, itt Hell-re átmenet. Hell questek és 74-es szint elérése után minden fő skill ki van fejlesztve és szinte kész a karakter.
A legdrágább rúna "io" volt a leírásban. tehát olcsón össze rakható és az Überektől szerzett torch "ist"-et ér!
Egy jobban felöltöztetett smite paláról:
Amikor ezeket, a sorokat írom egy 81-es szintű smite palát sikerült összehoznom és megvolt az első überezésem is. Segítséget kaptam MULTANI "KACSA" playertől, mert rendelkezésemre bocsátott néhány nagyon kellemes cuccott:
5 socketes axe runaszó: GREIF (eth+tir+lo+mal+ral) vagy 6 socketes axe runaszó: LAST WISH (jah+mal+jah+sur+jah+ber) 4 socketes paladin shield runaszó: PHOENIX (vex+vex+lo+jah) 4 socketes Body Armor runaszó: FORTITUDE (el+sol+dol+lo) Mara's kaleidoskope amulet Verdungo's hearty cord etheral öv Tearhaunch greaves boots Dwarf star ring Raven frost ring Venom grip demonhide gloves kesztyű Orphan's call setből: Guillaume's Face Winged Helm sapka+um runa A resistek picik voltak és rengeteget kell reparálni a cuccokat.(főleg a fegyvereket, mert indestructible kardba kellene kirakni a rúna szavakat)
Az Überek menete: Player5-ben: ama, barbár, hammer-pala, blizard sorc és a smite pala. Lilith simán lement, főleg a java amazon segítségével, az udvar tartása sem okozott gondot. Addig vertem, amíg egészen picire le nem esett az élete. Nagyon sokszor ütöttem meg és gondolom a Crushing Blow miatt csökkent az élete. Izualnál Iron Maiden miatt több behalás is volt. Folyamatosan kaptam az IM-et és bárkit megütöttem azonnal behaltam. A végén azért ő is kinyiffant! Duriel sima ügy volt. Szinte fel sem fogtam, hol vagyok, mit is csinálok. Ő halt meg a leggyorsabban és legkönnyebben. Összefoglalva: Nem 3-4, hanem sok-sok ütésből feküdtek! És közben ittam rendesen life pointot. Ja kisérőm nincs, itt sem volt. Crushing Blow miatt lement az életerejük, és a végén egy kicsi maradt mindig. Na ott kell sokáig ütni őket....!
Tristám megnyitása után: Diabló: Gyorsan feküdt a hammeres és java tisztította a terepet. Odamentem mellé és ütöttem, ütöttem, ütöttem… Baal: Pár perc volt ugyanazzal a taktikával: a hammeres és java tisztította a terepet Odamentem mellé és ütöttem, ütöttem, ütöttem… Mephisto: Na ez kemény volt, megfektetett nagyon sokszor! Az amazont is, a barbárt is ölte folyamatosan. A sorceress szinte csak ruha nélkül rohangált, főleg a feltámasztott lényeknek köszönhetően! Itt jött a hammer és barbár helyett még 2 smite pala segítségnek. Mindenki állt fenn a városban a palám ill. az ekkor idecsatlakozott másik Smite pala lement a portálon benyomtam Full rejuve-ot odaugrottam Mephisto mellé és ütöttem a másik palával egyetemben. Még egy full rejuve lecsusszant az miatta, de kb. 2-3 perc után megpusztult ő is!!! A jutalom: necro torch 16 all.res. 20 all.atributum +3 necro skill és 1-1 Standard Hero.
Jobb cuccokkal biztos még könnyebb (draculs kesztyű, Gore rider cipő, pala skill charmok, anni, pala torch) de azért így is sikerült végig játszani! És azt hiszem itt ez a lényeg.
Skillek Combat: 20 Smite 1 Holy Bolt 1 Charge 1 Blessed Hammer 20 Holy Shield
Offensive: 1 Might 1 Blessed Aim 1 Concentrate 20 Fanaticism
Ez összesen 66 pont! Ebből is látszik, hogy nagyon gyorsan össze lehet rakni. A maradékot lehet tenni pld: Defiance-re (bár régen rossz, hogyha téged is tudnak ütni...), esetleg Sacrafice és Zeal is kaphat pár pontot, hogy tudj PvMben is érvényesülni.
Kifejlesztési sorrend: Smite-ra teszel pontokat, közben fejlesztgeted a feltételeket. 24-től 29-ig Holy Shield kapja a skillpontot, 30-tól kezdve a fanatizmust maxolod, utána shield, majd smite.
Statok Strength annyit kapjon, amennyi jut rá, de 150nél ne sokkal többet. Dexterity csak annyi kell, hogy meglegyen a max blokk! Vitalityre jutni fog úgy 250 pont... Energy nem kell.
Felszerelés A smite nem viszi be a leechet a támadásba (magyarán nem lopsz belőle), de szinte minden más beszámít. Fegyvernek ideális egy +3-as heaven's light, pajzsnak a zaka (bár van nagyobbat sebző pajzs, de a zaka sok skillt ad), sisaknak a shako. Amulettnek jó lehet a mara, a seraph's hymn, de még a highlord's wrath is. Gyűrű: ez egy nehéz kérdés. Allskill gyűrű kell, de bk3 és soj között nehéz dönteni jelen esetben: manára nincs annyira szükséged, életet meg nem lopsz. Szerintem két bk3 tökéletesen betölti a gyűrűk szerepét. Öv: én személy szerint a nosferatu's coilt javaslom, az ias miatt. Kesztyű: 20 iasos kesztyű gyakorlatilag bármi jó. Csizma: Teargrouch az jó a 10 allres miatt. Páncél: na, ez fogas kérdés... naj armor egy olcsó megoldás, ha nem kell res akkor Guardian Angel, de a legjobb igazság szerint egy coh páncél lenne... Charmok: psn charmok egész jók lehetnek.
Játékstílus Kicsivel többet tehetsz a sorsod alakításában, mint egy FoHerdin, de ne bízd el magad, nem vagy kifejezett szörnyöldöklős alkat... Ha sok pontod van Zealen és Sacrafice-on, akkor megpróbálkozhatsz a Fanatic Zealot szereppel. Csak ekkor valahonnan lopásokat kell beszerezned :)
PvP harcmodor Oda az ellenfélhez és ütöd, ütöd, ütöd, ütöd... Elég primitív, de a stun miatt hatásos: még egy pvp barbárt is szétkenhetsz vele. Távolsági harcosokkal csak akkor tudsz bármit is kezdeni, ha van valahonnan teleportod, egyébként felejtsd el... Mire odaérsz, kétszer megölnek. |